Besteld voor 22.00 uur? Morgen in huis!
Klanten beoordelen ons met een 9.5
Gratis verzending vanaf € 30,-
Top kwaliteit producten!
Veelgestelde vragen & Contact

Yogashop B.V.
Breitnerstraat 10
5611 TV Eindhoven 
Nederland

Ons adres is alleen een kantoor,
geen showroom of offline winkel 

info@yogashop.nl
+31 (0)40 8486529

_________________________

Webshop Keurmerk

_________________________

 

 

 

 

Wij zijn telefonisch het beste bereikbaar op maandag, dinsdag en donderdag van 09.00 uur tot 17.00 uur, en op woensdag en vrijdag van 12.00 uur tot 17.00 uur

Mocht je onverhoopt het antwoordapparaat krijgen, bijvoorbeeld omdat wij in gesprek zijn met iemand anders, spreek dan s.v.p. je nummer in en we bellen je zo snel mogelijk terug.

1 Bestellen
1.1 Hoe plaats ik een bestelling?

Plaats de gewenste producten in je winkelwagen. Wanneer je alles hebt toegevoegd kun je in je winkelwagen je bestelling bekijken en eventueel aanpassen. Ook kun je hier een kortingscode toepassen, en kijken wat de verzendkosten van je bestelling zijn. Na het afronden van je bestelling vul je je gegevens in en selecteer je een verzendmethode en betaalmethode. Als alles klopt kun je verder om de betaling te doen en nadat deze is afgerond krijg je via de mail een bevestiging van je bestelling.

1.2 Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?

Nadat je bestelling is afgerond krijg je van ons een bevestigingsmail. Deze mail kan ook in je ongewenste mail of spam terecht komen. Weet je zeker dat je geen mail hebt ontvangen? Dan kan het zijn dat je een verkeerd mailadres hebt ingevuld of dat je bestelling toch niet goed is afgerond. Neem dan contact met ons op en dan kijken wij waar het mis is gegaan.

1.3 Moet ik een account aanmaken om een bestelling te plaatsen?

Dit hoeft niet, je kunt ook als gast een bestelling plaatsen. Een account aanmaken is handig als je vaker bestellingen gaat doen bij ons omdat je zo niet steeds opnieuw je gegevens hoeft in te vullen.

1.4 Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?

Nadat de bestelling is afgerond kun je hier zelf niks meer aan veranderen. Mocht je toch nog iets willen wijzigen, of de order willen annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

1.5 Hoe zie ik of een product op voorraad is?

Bij elk product staat duidelijk aangegeven of deze op voorraad is of niet.

1.6 Kan ik een product bestellen dat niet (meer) op jullie website staat?

Wanneer een product niet (meer) op onze website staat wil dat dus zeggen dat wij het niet meer op voorraad hebben. Mocht je een bepaald product op het oog hebben wat niet (meer) op onze website staat neem dan even contact met ons op en dan kunnen wij je vertellen of dit product nog terug komt is ons assortiment en zo ja, wanneer.

2 Betalen
2.1 Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?

iDEAL – online betaalmiddel waarmee je kunt betalen via je eigen (Nederlandse) bank
Visa - creditcard
MasterCard – creditcard
Bancontact / Mister Cash – online betaalmiddel waarmee je kunt betalen via je eigen (Belgische) bank
KBC - betaalmethode die behoort tot de Belgische banken KBC en CBC
SOFORT Banking – eenvoudige en directe betaalmethode, beschikbaar voor klanten met een rekening in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Polen, Italië, Spanje, België en Nederland
Belfius – betaalmethode voor alle klanten van Belfius
American Express - creditcard
Giropay – online betaalmiddel waarmee je kunt betalen via je eigen (Duitse) bank
Maestro
PayPal - wereldwijd onlinebetaalsysteem
Bankoverschrijving
Achteraf Betalen via Billink – alleen voor Nederlandse klanten

2.2 Mijn betaling is mislukt, hoe kan ik mijn bestelling nu betalen?

Als je een account hebt bij ons kun je bij Mijn Bestellingen de bestelling opnieuw betalen. Mocht je geen account willen aanmaken dan kun je de betaling ook doen via bankoverschrijving, of een nieuwe bestelling plaatsen met eventueel een andere betaalmethode.

2.3 Hoe werkt Achteraf Betalen via Billink?

Wanneer je kiest voor de betaaloptie Achteraf Betalen voert Billink een kredietcheck uit. Als die wordt geaccepteerd, wordt je bestelling afgerond en ontvang je een factuur van Billink per email. Deze moet binnen 14 dagen worden betaald.

2.4 Hoe werkt betalen middels bankoverschrijving?

Bij Bankoverschrijving maak je zelf het bedrag van jouw bestelling over naar onze bankrekening. Zodra wij de betaling hebben ontvangen wordt de bestelling verzonden.

3 BTW
3.1 Zijn de prijzen inclusief BTW?

Alle prijzen op deze website zijn inclusief BTW en exclusief eventuele verzendkosten. De verzendkosten worden voor het afronden van een bestelling duidelijk getoond in het besteloverzicht.

3.2 Kan de BTW verlegd worden?

Aan particulieren en bedrijven binnen Nederland zijn wij verplicht altijd de BTW te berekenen. Heb je een bedrijf buiten Nederland? Vul dan tijdens het bestelproces je VAT/BTW nummer in en de BTW wordt automatisch in mindering gebracht op je order. Na betaling krijg je een digitale factuur toegestuurd waar dit ook duidelijk op vermeld staat.

3.3 Ik krijg een melding dat mijn BTW-nummer ongeldig is, wat moet ik doen?

Wat veel mensen vergeten is om de landcode voor het BTW-nummer te zetten. Voor Nederland is dit bijvoorbeeld NL, voor België BE, en voor Duitsland DE. Wanneer je dit doet zouden er zich verder geen problemen moeten voordoen.

4 Bezorgen
4.1 Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Bestellingen die op een werkdag voor 22.00 uur worden besteld én betaald, worden diezelfde dag nog verzonden. Bestellingen die na 22.00 uur, in het weekend of op een feestdag worden besteld en betaald, worden de eerstvolgende werkdag verzonden.

PostNL levert doorgaans 98% van de pakketten naar Nederland en België de eerstvolgende werkdag af, maar houd rekening met eventuele vertragingen rondom nationale feestdagen. DPD verzending naar Duitsland duurt meestal 1 tot 2 dagen.

4.2 Wie levert mijn bestelling?

Wij werken met PostNL als verzenddienst, behalve in Duitsland. Bestellingen naar Duitsland worden verzonden met DPD.

4.3 Kan ik mijn bestelling af laten leveren op een ander adres?

Wanneer je de artikelen die je wilt bestellen in je winkelwagentje hebt geplaatst, en je daarna op Bestelling afronden klikt, kan je aangeven of je de bestelling op het factuuradres wilt leveren of op een ander adres (bijv. een werkadres).

4.4 Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Het is ook mogelijk om je bestelling af te halen op een PostNL-locatie. Kies dan voor de verzendmethode Afhalen bij een PostNL servicepunt en kies het afhaalpunt waar je je bestelling wilt afhalen.

Deze optie geldt alleen voor verzendingen binnen Nederland, en kan niet gebruikt worden als je als betaalmethode Bankoverschrijving kiest.

4.5 Naar welke landen bezorgen jullie?

Wij leveren naar de meeste landen binnen de Europese Unie. In jouw Winkelwagentje kun je het gewenste land selecteren, en zie je ook meteen wat de verzendkosten zijn.

4.6 Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?

Alle orders boven de 30 euro worden binnen Nederland, Duitsland en België gratis verzonden. In jouw Winkelwagentje kun je meteen de verzendkosten berekenen door je postcode in te vullen.

4.7 Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?

Als je niet thuis bent probeert de bezorger het pakket eerst af te geven bij de buren. Lukt dit niet, dan laat de bezorger een bericht achter. De volgende werkdag komt de bezorger nogmaals langs met het pakket. Je kunt ook zelf een tijd of plaats kiezen na de eerste keer. Dit kan met de code op het bericht die de pakketbezorger achterlaat. Wanneer je ook de tweede keer niet thuis bent wordt het pakket naar een servicepunt gebracht. Je hebt dan 2 weken de tijd om het pakket op te halen.

4.8 Ik heb mijn bestelling (nog) niet ontvangen, wat nu?

Als het goed is heb je via de mail een Track & Trace code ontvangen waarmee je de verzending van je bestelling kan volgen. Heb je na 2 dagen nog steeds niks ontvangen en geeft de Track & Trace ook geen duidelijkheid? Neem dan contact met ons op en dan proberen wij te achterhalen wat er aan de hand is.

4.9 Ik heb een beschadigd product ontvangen, wat nu?

Wanneer een product onverhoopt beschadigd raakt tijdens de bezorging en je bestelling niet zoals gewenst wordt bezorgd, neem dan contact met ons op en dan lossen we dit zo snel mogelijk voor je op.

5 Retourneren / Ruilen
5.1 Ik wil mijn bestelling retourneren, hoe doe ik dit?

Als een product dat je bij ons besteld hebt niet aan de verwachtingen voldoet dan kun je deze gewoon terugsturen. Laat ons dan s.v.p. binnen 14 kalenderdagen weten dat je van de koop af wilt zien (gerekend vanaf de dag na ontvangst van je bestelling). Download het retourformulier op deze pagina en stuur dit mee met het product wat je wilt retourneren. Stuur het artikel s.v.p. ongebruikt en onbeschadigd terug en, indien redelijkerwijs mogelijk, voorzien van de originele verpakking. Zodra wij het product retour hebben ontvangen wordt het bedrag gecrediteerd via dezelfde wijze als dat je de bestelling hebt betaald.

5.2 Ik wil een product ruilen voor een ander product, kan dit?

Stuur de artikelen die je niet wilt houden s.v.p. samen met het retourformulier aan ons terug, en plaats zelf een nieuwe bestelling met het product waarvoor je wilt ruilen. Op die manier weet je ook meteen of het door jou gewenste product op voorraad is. Zodra de betaling voor je nieuwe bestelling binnen is gaat deze automatisch door naar het magazijn en wordt die dezelfde werkdag nog verzonden. 

Zodra je retourzending bij ons is aangekomen wordt het bedrag van de teruggestuurde artikelen aan je terugbetaald via hetzelfde betaalmiddel als waarmee je ook aan ons hebt betaald.

5.3 Moet ik zelf verzendkosten betalen als ik iets wil retourneren/ruilen?

Ja, de kosten om een product of bestelling retour te sturen zijn voor eigen rekening.

5.4 Ik heb iets retour gestuurd maar nog geen credit ontvangen.

Het kan soms even duren voordat je retourzending is verwerkt. Heb je binnen 3 dagen nog steeds niks van ons gehoord maar is je zending volgens de Track & Trace wel bij ons bezorgd? Neem dan contact met ons op en dan gaan wij erachteraan.

6 Mijn Account
6.1 Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Wanneer je wilt inloggen maar het wachtwoord niet meer weet, klik je op Wachtwoord vergeten? onder het inlogscherm. Vul dan het e-mailadres in wat bij het account hoort en binnen enkele minuten krijg je een mailtje van ons waarin een link staat waar je het wachtwoord kan veranderen.

7 Korting
7.1 Wanneer krijg ik korting op mijn bestelling?

Korting op je bestelling krijg je door middel van een kortingscode, of wanneer je bestelling in aanmerking komt voor staffelkorting. Een kortingscode ontvang je via onze nieuwsbrief of via onze Social Media-kanalen.

7.2 Hoe voeg ik een kortingscode toe?

Een kortingscode toevoegen doe je in Mijn winkelwagen. Wanneer je alle producten hebt toegevoegd die je wilt bestellen voeg je de kortingscode toe en klik je op Toepassen. Zo zie je meteen wat het totaalbedrag is van jouw order.

7.3 Ik heb een kortingscode maar deze werkt niet, wat nu?

Het kan zijn dat de kortingscode is verlopen. Wanneer wij een kortingscode verspreiden via onze nieuwsbrief of Social Media staat er duidelijk bij t/m wanneer de code geldig is. Ook kan het soms voorkomen dat de kortingscode nep is. Mocht je een kortingscode van een andere website hebben gekregen en twijfel je over de echtheid hiervan, neem dan contact met ons op en dan kunnen wij je vertellen of deze kortingscode geldig is of niet.

7.4 Kan ik meerdere kortingscodes combineren?

Nee, het is niet mogelijk om meerdere kortingscodes te combineren.

7.5 Wat is staffelkorting?

Staffelkorting is korting die je krijgt als je meer stuks van een bepaald product bestelt. De staffelkorting geldt op alle Love Generation producten en bij een afname van minimaal 6 stuks. De korting staat duidelijk aangegeven bij elk product naast de productfoto, en wordt automatisch toegepast. De staffelkorting geldt niet op producten die in de aanbieding zijn, en in combinatie met een andere kortingsactie.

7.6 Kan ik meerdere Love Generation producten combineren voor de staffelkorting?

Nee, de staffelkorting geldt alleen op 1 soort product. Wel kun je meerdere kleuren combineren van hetzelfde product. De staffelkorting wordt dan niet automatisch toegepast dus mocht je bijvoorbeeld verschillende kleuren extra dikke yogamatten willen combineren neem dan contact met ons op en dan zorgen wij dat het in orde komt.

7.7 Wat is groothandelskorting, en hoe kom ik hiervoor in aanmerking?

Wij bieden een compleet pakket waarmee het heel eenvoudig wordt om bij je yogastudio een winkeltje te beginnen, of een bestaande winkel uit te breiden met een gedegen collectie van yoga- en meditatie artikelen. Aan resellers en bij grote orders kunnen wij kortingen bieden die oplopen tot wel 40%! Wil je meer informatie over deze groothandelskorting? Stuur ons dan een mailtje.

8 Kadobonnen
8.1 Verkopen jullie ook kadobonnen?

Jazeker, de kadobonnen vind je hier. Een kadobon kan je naar jezelf opsturen zodat je deze zelf aan iemand kan geven, maar je kunt deze ook rechtstreeks naar de persoon sturen waarvoor de bon is bedoeld. Geef dan ook duidelijk aan in de Opmerking of wij hier een persoonlijk bericht aan moeten toevoegen.

8.2 Kan ik zelf de waarde van een kadobon bepalen?

Dit is niet mogelijk. De kadobonnen hebben een vaste waarde van 10 euro, 20 euro of 50 euro.

8.3 Hoelang is een kadobon geldig?

De kadobon is een heel jaar geldig. Achterop de kadobon staat geschreven t/m welke maand de kadobon geldig is.

8.4 Waar is de kadobon te besteden?

De kadobon is alleen te besteden op onze website.

8.5 Kan ik meerdere kadobonnen tegelijk besteden?

Dit kan, maar hiervoor moet je ons wel even een mailtje sturen met de kortingscodes van beide (of meerdere) kadobonnen. Wij maken hier dan een gezamenlijke kortingscode van die in 1 keer besteed kan worden.

8.6 Ik ben mijn kadobon kwijt geraakt, wat nu?

Als je je kadobon niet meer kan vinden neem dan even contact met ons op. Vermeld hierbij ook je ordernummer of, als je de kadobon niet zelf hebt aangeschaft, de naam van degene van wie je de bon hebt gehad.

9 Producten
9.1 Ik heb een nieuwe yogamat maar deze heeft een vervelende geur, hoe kom ik hier vanaf?

Een nieuwe yogamat, ongeacht het materiaal, kan in het begin soms vreemd ruiken. Sommige mensen vinden dit een vervelende geur en sommige mensen kunnen hier wel mee leven. De geur wordt sowieso minder naarmate je de mat meer gebruikt. Om dit proces te versnellen kun je het matje voor gebruik een paar dagen buiten laten uithangen.

9.2 Hoe kan ik mijn yogamat het beste schoonmaken?

Hoe je je yogamatje het beste kunt schoonmaken ligt aan het materiaal van je yogamat. Ook staat op het label van je yogamat hoe je deze het beste kunt schoonmaken. Mocht je dit label hebben weggegooid dan vind je op onze website bij elk artikel uitgelegd hoe je deze het beste kunt schoonmaken.

9.3 Mijn yogamat is een beetje glad wat kan ik hier aan doen?

Een matje dat gemaakt is van PVC kan soms wat glad zijn als hij nog nieuw is. Dit heeft verschillende oorzaken, maar de belangrijkste is de manier waarop deze yogamatten worden gemaakt. In de fabriek krijgt ieder yogamatje een klein vetlaagje mee om te voorkomen dat deze tijdens het productieproces vast blijft plakken aan de machines. Hierdoor voelt je nieuwe mat wat glad en vettig aan als je hem uit de verpakking haalt. Gelukkig is hier heel gemakkelijk wat aan te doen, en wat je hiervoor kan doen lees je hier op onze blog.

9.4 Wat is het verschil tussen een PVC matje en een TPE matje?

PVC yogamatten zijn een van de meest gebruikte yogamatten omdat ze een stroef en sticky oppervlak hebben waardoor je niet uitglijdt. De matten zijn meestal 4mm of 6mm dik wat voldoende isolatie geeft, en tegelijk een goede stabiliteit bij bijvoorbeeld evenwichtsoefeningen. Een PVC yogamat is prima geschikt voor alle yogavormen. Alleen als je hele warme of intensieve yogastijlen beoefent, zoals Ashtanga of Bikram, kunnen ze wat glad worden door te veel transpiratievocht. PVC heeft namelijk een dichte celstructuur en neemt het vocht niet op.

TPE is een afkorting van Thermo Plastic Elastomer, ook wel Thermo Plastic Rubber genoemd omdat dit materiaal in de basis een synthetisch rubber is. TPE yogamatten zijn biologisch afbreekbaar, worden gemaakt zonder giftige stoffen en mogen daarom het EKO-keurmerk dragen. TPE yogamatten zijn opvallend zacht en elastisch vergeleken bij een PVC yogamat. Het oppervlak is superstroef, en omdat het materiaal een open celstructuur heeft ga je ook minder snel glijden tijdens een zweterige yogales. De mat is neutraler van geur dan een rubber yogamat, en is prima geschikt voor mensen met een latex allergie.

9.5 Welke yogamat past bij de yogastijl die ik beoefen?

Voor deze vraag sturen we je graag door naar onze blog, hier vind je een artikel met een uitgebreide uitleg over welk matje het beste bij welke yogastijl past.

9.6 Verkopen jullie ook losse hoezen voor meditatiekussens/meditatiematten?

Nee, wij verkopen geen losse hoezen of losse vulling voor de meditatiekussens en meditatiematten.

9.7 Mijn meditatiekussen begint wat in te zakken, wat kan ik hier aan doen?

In onze meditatiekussens zitten biologische boekweitdoppen. Deze boekweitdoppen zijn erg stevig en hard, en hebben een half bolle vorm. Hierdoor vormen ze de ideale vulling voor meditatiekussens; enerzijds blijft er genoeg lucht tussen de schilletjes zitten dat het kussen redelijk licht van gewicht blijft, en ook precies genoeg veerkracht behoudt, anderzijds grijpen de schilletjes zo in elkaar dat ze een optimale stevigheid geven zonder heel snel plat te worden. In de loop van de tijd kan het voor komen dat de doppen platter worden en je meditatiekussen dus wat in gaat zakken. Je kunt het kussen dan opvullen met ongekookte rijst.

9.8 Mijn meditatiekussen is te hard, wat kan ik hier aan doen?

Wanneer je het meditatiekussen iets te hard vindt of te hoog kun je gemakkelijk zelf wat vulling uit het kussen halen zodat het de gewenste hoogte/zachtheid heeft.

10 Overige
10.1 Kunnen jullie producten ook inpakken als cadeau?

Nee, wij pakken geen artikelen in als cadeau.

10.2 Bedrukken jullie ook yogamatten?

Het bedrukken van yogamatten is niet iets wat wij normaal doen, maar we kunnen dit faciliteren bij een afname van minimaal 500 matjes. Uiteraard kun je ook bij ons terecht voor alleen de matten die geschikt zijn om te bedrukken. Mocht je hier meer informatie over willen neem dan contact met ons op.

10.3 Is het mogelijk om yogamatten en dergelijke bij jullie te huren?

Nee, wij verhuren onze producten niet.

Neem contact op
* Verplichte velden
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »
Besteld voor 22.00 uur? Morgen in huis!
Klanten beoordelen ons met een 9.5
Gratis verzending vanaf € 30,-
Top kwaliteit producten!