Menu
0
Besteld voor 22.00 uur? Morgen in huis!
Klanten beoordelen ons met een 9.4
Gratis verzending vanaf € 50,-
Top kwaliteit producten!

Veelgestelde vragen & Contact

Je kunt ons telefonisch het beste bereiken op maandag t/m vrijdag van 09.30 uur tot 17.00 uur
Mocht je onverhoopt het antwoordapparaat krijgen, spreek dan s.v.p. je nummer in en we bellen je zo snel mogelijk terug.

Liever even mailen? Dat kan naar naar [email protected]

+31 40 8486529
Yogashop

Breitnerstraat 10

5611 TV

Eindhoven, the Netherlands

Neem contact op

Veelgestelde vragen

Bestellen
Hoe plaats ik een bestelling?

Plaats de gewenste producten in je winkelwagen. Wanneer je alles hebt toegevoegd kun je in je winkelwagen je bestelling bekijken en eventueel aanpassen. Ook kun je hier een kortingscode toepassen, en de verzendkosten van je bestelling berekenen.

Na het afronden van je bestelling vul je je gegevens in en selecteer je een verzendmethode en betaalmethode. Als alles klopt kun je verder om de betaling te doen en nadat deze is afgerond krijg je via de mail een bevestiging van je bestelling.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?

Nadat je bestelling is afgerond krijg je van ons een bevestigingsmail. Deze mail kan ook in je ongewenste mail of spam terecht komen.

Weet je zeker dat je geen mail hebt ontvangen? Dan kan het zijn dat je een verkeerd mailadres hebt ingevuld of dat je bestelling toch niet goed is afgerond. Neem dan contact met ons op en dan kijken wij waar het mis is gegaan.

Moet ik een account aanmaken om een bestelling te plaatsen?

Dit hoeft niet, je kunt ook als gast een bestelling plaatsen.

Een account aanmaken is handig als je vaker bestellingen gaat doen bij ons omdat je zo niet steeds opnieuw je gegevens hoeft in te vullen.

Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?

Nadat de bestelling is afgerond kun je hier zelf niks meer aan veranderen. Mocht je toch nog iets willen wijzigen, of de order willen annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Hoe zie ik of een product op voorraad is?

Bij elk product staat duidelijk aangegeven of deze op voorraad is of niet.

Is een product niet op voorraad dan staat er Backorder bij het product. Het is dan wel mogelijk het product te bestellen maar deze wordt dan later geleverd, de levertijd staat naast de product afbeelding. 

Kan ik een product bestellen dat niet (meer) op jullie website staat?

Wanneer een product niet (meer) op onze website staat wil dat dus zeggen dat wij het niet meer op voorraad hebben. Mocht je een bepaald product op het oog hebben wat niet (meer) op onze website staat neem dan even contact met ons op en dan kunnen wij je vertellen of dit product nog terug komt is ons assortiment en zo ja, wanneer.

Betalen
Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?

iDEAL – online betaalmiddel waarmee je kunt betalen via je eigen (Nederlandse) bank
Klarna Achteraf Betalen
Visa
Mastercard - creditcard
Bancontact / Mister Cash – online betaalmiddel waarmee je kunt betalen via je eigen (Belgische) bank
SOFORT Banking – eenvoudige en directe betaalmethode, beschikbaar voor klanten met een rekening in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Polen, Italië, Spanje, België en Nederland
American Express - creditcard
Giropay – online betaalmiddel waarmee je kunt betalen via je eigen (Duitse) bank
Maestro
PayPal - wereldwijd onlinebetaalsysteem
Bankoverschrijving
Achteraf Betalen via Billink – alleen voor Nederlandse klanten

Mijn betaling is mislukt, hoe kan ik mijn bestelling nu betalen?

Als je een account hebt bij ons kun je bij Mijn Bestellingen de bestelling opnieuw betalen.

Mocht je geen account hebben dan kun je de betaling ook doen via bankoverschrijving, of een nieuwe bestelling plaatsen met eventueel een andere betaalmethode.

Hoe werkt Achteraf Betalen met Klarna?

Door te kiezen voor Klarna Achteraf Betalen bestel je eerst het product en betaal je achteraf binnen veertien dagen.

Wanneer je tijdens het afrekenen kiest voor de betaaloptie Klarna Achteraf Betalen, kun je jouw persoonsgegevens invullen. Zodra de credit check je accepteert, wordt de bestelling afgerond en ontvang je een factuur van Klarna per e-mail zodra jouw bestelling is verzonden. Wanneer je de bestelling ontvangen hebt dient de factuur binnen 30 dagen betaald te zijn.

Mocht je vragen hebben over jouw factuur van Klarna dan raden wij aan om contact op te nemen met de klantenservice van Klarna.

Hoe werkt Achteraf Betalen via Billink?

Door te kiezen voor ‘Achteraf Betalen’ bestel je eerst het product en betaal je achteraf binnen veertien dagen.

Wanneer je tijdens het afrekenen kiest voor de betaaloptie Achteraf Betalen via Billink, kun je jouw persoonsgegevens invullen. Zodra de credit check je accepteert, wordt de bestelling afgerond en ontvang je een factuur van Billink per e-mail. Wanneer je de bestelling ontvangen hebt dient de factuur binnen veertien dagen betaald te zijn.

Mocht je vragen hebben over jouw factuur van Billink dan raden wij aan om contact op te nemen met de klantenservice van Billink.

Hoe werkt betalen middels bankoverschrijving?

Bij Bankoverschrijving maak je zelf het bedrag van jouw bestelling over naar onze bankrekening. Zodra wij de betaling hebben ontvangen wordt de bestelling verzonden.

BTW
Zijn de prijzen inclusief BTW?

Alle prijzen op deze website zijn inclusief BTW en exclusief eventuele verzendkosten.

De verzendkosten worden voor het afronden van een bestelling duidelijk getoond in het besteloverzicht.

Kan de BTW verlegd worden?

Aan particulieren en bedrijven binnen Nederland zijn wij verplicht altijd de BTW te berekenen.

Heb je een bedrijf buiten Nederland? Vul dan tijdens het bestelproces je VAT/BTW nummer in en de BTW wordt automatisch in mindering gebracht op je order. Na betaling krijg je een digitale factuur toegestuurd waar dit ook duidelijk op vermeld staat.

Ik krijg een melding dat mijn BTW-nummer ongeldig is, wat moet ik doen?

Wat veel mensen vergeten is om de landcode voor het BTW-nummer te zetten. Voor Nederland is dit bijvoorbeeld NL, voor België BE, en voor Duitsland DE. Wanneer je dit doet zouden er zich verder geen problemen moeten voordoen.

Bezorgen
Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Bestellingen die op een werkdag voor 22.00 uur worden besteld én betaald, worden diezelfde dag nog verzonden. Bestellingen die na 22.00 uur, in het weekend of op een feestdag worden besteld en betaald, worden de eerstvolgende werkdag verzonden.

Wie levert mijn bestelling?

Wij werken met PostNL, DPD, DHL & Bpost als verzenddienst.

Kan ik mijn bestelling af laten leveren op een ander adres?

Wanneer je de artikelen die je wilt bestellen in je winkelwagentje hebt geplaatst, en je daarna op Bestelling afronden klikt, kan je aangeven of je de bestelling op het factuuradres wilt leveren of op een ander adres (bijv. een werkadres).

Ook is het mogelijk om je bestelling af te halen op een PostNL servicepunt (alleen in Nederland).

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Het is mogelijk om je bestelling af te halen op een PostNL of DHL afhaalpunt. Kies dan voor de verzendmethode Afhalen bij een PostNL of DHL servicepunt en kies het afhaalpunt waar je je bestelling wilt afhalen.

Deze optie geldt alleen voor verzendingen binnen Nederland.

Naar welke landen bezorgen jullie?

Wij leveren naar de meeste landen binnen de Europese Unie. In jouw Winkelwagentje kun je het gewenste land selecteren, en zie je ook meteen wat de verzendkosten zijn.

Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?

Alle orders boven de 50 euro worden binnen Nederland, Duitsland en België gratis verzonden. In jouw Winkelwagentje kun je meteen de verzendkosten berekenen door je postcode in te vullen.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?

Als je hebt gekozen voor thuisbezorging wordt het pakket altijd één keer thuis aangeboden.

Lukt het de bezorger niet om het pakket thuis af te leveren, dan gaat het direct naar de dichtstbijzijnde PostNL-locatie. Je hebt dan 1 week de tijd om het pakket op te halen.

Ik heb mijn bestelling (nog) niet ontvangen, wat nu?

Als het goed is heb je via de mail een Track & Trace code ontvangen waarmee je de verzending van je bestelling kan volgen. Heb je na 5 dagen nog steeds niks ontvangen en geeft de Track & Trace ook geen duidelijkheid? Neem dan contact met ons op en dan proberen wij te achterhalen wat er aan de hand is.

Let op! Vanaf 1 juli 2022 stopt PostNL geen briefje meer in de brievenbus om te laten weten waar jouw pakket is bezorgd (mits je niet thuis bent). In de Track & Trace staat aangegeven waar je pakket is bezorgd.

Ik heb een beschadigd product ontvangen, wat nu?

Wanneer een product onverhoopt beschadigd raakt tijdens de bezorging en je bestelling niet zoals gewenst wordt bezorgd, neem dan contact met ons op en dan lossen we dit zo snel mogelijk voor je op.

Retourneren / Ruilen
Ik wil mijn bestelling retourneren, hoe doe ik dit?

Als een product dat je bij ons besteld hebt niet aan de verwachtingen voldoet dan kun je deze gewoon terugsturen. Via ons online retourportal kun je de retour gemakkelijk aanmelden en een retourlabel downloaden. Meer info over het retourneren (of ruilen) van je bestelling vind je hier

Ik wil een product ruilen voor een ander product, kan dit?

Je kunt je retourzending aanmelden via ons online retourportal. Hier kun je ook aangeven of je iets wilt ruilen, of je kunt zelf een nieuwe bestelling plaatsen op onze website voor het gewenste product. Op die manier weet je ook meteen of het door jou gewenste product op voorraad is. Zodra de betaling voor je nieuwe bestelling binnen is gaat deze automatisch door naar het magazijn en wordt die dezelfde werkdag nog verzonden. 

Zodra je retourzending bij ons is aangekomen wordt het bedrag van de teruggestuurde artikelen aan je terugbetaald via hetzelfde betaalmiddel als waarmee je ook aan ons hebt betaald.

Moet ik zelf verzendkosten betalen als ik iets wil retourneren/ruilen?

Ja, de kosten om een product of bestelling retour te sturen zijn voor eigen rekening. Meer informatie hierover lees je hier

Ik heb iets retour gestuurd maar nog geen credit ontvangen.

Het kan soms even duren voordat je retourzending is verwerkt. Heb je binnen 7 dagen nog steeds niks van ons gehoord maar is je zending volgens de Track & Trace wel bij ons bezorgd? Neem dan contact met ons op en dan gaan wij uitzoeken wat er aan de hand is.

Mijn Account
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Wanneer je wilt inloggen maar het wachtwoord niet meer weet, klik je op Wachtwoord vergeten? onder het inlogscherm. Vul dan het e-mailadres in wat bij het account hoort en binnen enkele minuten krijg je een mailtje van ons waarin een link staat waar je het wachtwoord kan veranderen.

Korting
Wanneer krijg ik korting op mijn bestelling?

Korting op je bestelling krijg je door middel van een kortingscode. Een kortingscode ontvang je via onze nieuwsbrief of via onze Social Media-kanalen.

Hoe voeg ik een kortingscode toe?

Een kortingscode toevoegen doe je in Mijn winkelwagen. Wanneer je alle producten hebt toegevoegd die je wilt bestellen voeg je de kortingscode toe en klik je op Toepassen. Zo zie je meteen wat het totaalbedrag is van jouw order.

Ik heb een kortingscode maar deze werkt niet, wat nu?

Het kan zijn dat de kortingscode is verlopen. Wanneer wij een kortingscode verspreiden via onze nieuwsbrief of Social Media staat er duidelijk bij t/m wanneer de code geldig is.

Ook kan het soms voorkomen dat de kortingscode nep is. Mocht je een kortingscode van een andere website hebben gekregen en twijfel je over de echtheid hiervan, neem dan contact met ons op en dan kunnen wij je vertellen of deze kortingscode geldig is of niet.

Kan ik meerdere kortingscodes combineren?

Nee, het is niet mogelijk om meerdere kortingscodes te combineren.

Wat is groothandelskorting, en hoe kom ik hiervoor in aanmerking?

Wij bieden een compleet pakket waarmee het heel eenvoudig wordt om bij je yogastudio een winkeltje te beginnen, of een bestaande winkel uit te breiden met een gedegen collectie van yoga- en meditatie artikelen. Aan resellers en bij grote orders kunnen wij kortingen bieden die oplopen tot wel 40%!

Meer informatie hierover vind je op onze Groothandels-pagina

Cadeaubonnen
Verkopen jullie ook cadeaubonnen?

Jazeker, de cadeaubonnen vind je hier.

Een cadeaubon kan je naar jezelf opsturen zodat je deze zelf aan iemand kan geven, maar je kunt deze ook rechtstreeks naar de persoon sturen waarvoor de bon is bedoeld. Geef dan ook duidelijk aan in de Opmerking of wij hier een persoonlijk bericht aan moeten toevoegen.

Kan ik zelf de waarde van een cadeaubon bepalen?

Dit is niet mogelijk. De cadeaubonnen hebben een vaste waarde van 10 euro, 20 euro of 50 euro.

Hoelang is een cadeaubon geldig?

De cadeaubon is 2 jaar geldig. Achterop de cadeaubon staat geschreven t/m welke maand de cadeaubon geldig is.

Waar is de cadeaubon te besteden?

De cadeaubon is alleen te besteden op onze website.

Kan ik meerdere cadeaubonnen tegelijk besteden?

Dit kan, maar hiervoor moet je ons wel even een mailtje sturen met de kortingscodes van beide (of meerdere) cadeaubonnen. Wij maken hier dan een gezamenlijke kortingscode van die in 1 keer besteed kan worden.

Moet de cadeaubon in 1 keer worden besteed?

Ja, de cadeaubon moet in één keer opgemaakt worden, er blijft geen restbedrag over als je iets koopt voor een lager bedrag dan de waarde van de bon.

Ik ben mijn cadeaubon kwijt geraakt, wat nu?

Als je je cadeaubon niet meer kan vinden neem dan even contact met ons op. Vermeld hierbij ook je ordernummer of, als je de cadeaubon niet zelf hebt aangeschaft, de naam van degene van wie je de bon hebt gehad.

Producten
Ik heb een nieuwe yogamat maar deze heeft een vervelende geur, hoe kom ik hier vanaf?

Een nieuwe yogamat, ongeacht het materiaal, kan in het begin soms vreemd ruiken. Sommige mensen vinden dit een vervelende geur en sommige mensen kunnen hier wel mee leven. De geur wordt sowieso minder naarmate je de mat meer gebruikt. Om dit proces te versnellen kun je het matje voor gebruik een paar dagen buiten laten uithangen.

Hoe kan ik mijn yogamat het beste schoonmaken?

Hoe je je yogamatje het beste kunt schoonmaken ligt aan het materiaal van je yogamat. Ook staat op het label van je yogamat hoe je deze het beste kunt schoonmaken. Mocht je dit label hebben weggegooid dan vind je op onze website bij elk artikel uitgelegd hoe je deze het beste kunt schoonmaken.

Mijn yogamat is een beetje glad wat kan ik hier aan doen?

Een matje dat gemaakt is van PVC kan soms wat glad zijn als hij nog nieuw is. Dit heeft verschillende oorzaken, maar de belangrijkste is de manier waarop deze yogamatten worden gemaakt. In de fabriek krijgt ieder yogamatje een klein vetlaagje mee om te voorkomen dat deze tijdens het productieproces vast blijft plakken aan de machines. Hierdoor voelt je nieuwe mat wat glad en vettig aan als je hem uit de verpakking haalt. Gelukkig is hier heel gemakkelijk wat aan te doen, en wat je hiervoor kan doen lees je hier op onze blog.

Wat is het verschil tussen een PVC matje en een TPE matje?

PVC yogamatten zijn een van de meest gebruikte yogamatten omdat ze een stroef en sticky oppervlak hebben waardoor je niet uitglijdt. De matten zijn meestal 4mm of 6mm dik wat voldoende isolatie geeft, en tegelijk een goede stabiliteit bij bijvoorbeeld evenwichtsoefeningen. Een PVC yogamat is prima geschikt voor alle yogavormen. Alleen als je hele warme of intensieve yogastijlen beoefent, zoals Ashtanga of Bikram, kunnen ze wat glad worden door te veel transpiratievocht. PVC heeft namelijk een dichte celstructuur en neemt het vocht niet op.

TPE is een afkorting van Thermo Plastic Elastomer, ook wel Thermo Plastic Rubber genoemd omdat dit materiaal in de basis een synthetisch rubber is. TPE yogamatten zijn biologisch afbreekbaar, worden gemaakt zonder giftige stoffen en mogen daarom het EKO-keurmerk dragen. TPE yogamatten zijn opvallend zacht en elastisch vergeleken bij een PVC yogamat. Het oppervlak is superstroef, en omdat het materiaal een open celstructuur heeft ga je ook minder snel glijden tijdens een zweterige yogales. De mat is neutraler van geur dan een rubber yogamat, en is prima geschikt voor mensen met een latex allergie.

Welke yogamat past bij de yogastijl die ik beoefen?

Voor deze vraag sturen we je graag door naar onze blog, hier vind je een artikel met een uitgebreide uitleg over welk matje het beste bij welke yogastijl past.

Verkopen jullie ook losse hoezen voor meditatiekussens/meditatiematten?

Nee, wij verkopen geen losse hoezen of losse vulling voor de meditatiekussens en meditatiematten.

Mijn meditatiekussen begint wat in te zakken, wat kan ik hier aan doen?

In onze meditatiekussens zitten biologische boekweitdoppen. Deze boekweitdoppen zijn erg stevig en hard, en hebben een half bolle vorm. Hierdoor vormen ze de ideale vulling voor meditatiekussens; enerzijds blijft er genoeg lucht tussen de schilletjes zitten dat het kussen redelijk licht van gewicht blijft, en ook precies genoeg veerkracht behoudt, anderzijds grijpen de schilletjes zo in elkaar dat ze een optimale stevigheid geven zonder heel snel plat te worden. In de loop van de tijd kan het voor komen dat de doppen platter worden en je meditatiekussen dus wat in gaat zakken. Je kunt het kussen dan opvullen met ongekookte rijst.

Mijn meditatiekussen is te hard, wat kan ik hier aan doen?

Wanneer je het meditatiekussen iets te hard vindt of te hoog kun je gemakkelijk zelf wat vulling uit het kussen halen zodat het de gewenste hoogte/zachtheid heeft.

Overige
Kunnen jullie producten ook inpakken als cadeau?

Nee, wij pakken geen artikelen in als cadeau.

Bedrukken jullie ook yogamatten?

Het bedrukken van yogamatten is niet iets wat wij normaal doen, maar we kunnen dit faciliteren bij een afname van minimaal 500 matjes. Uiteraard kun je ook bij ons terecht voor alleen de matten die geschikt zijn om te bedrukken. Mocht je hier meer informatie over willen neem dan contact met ons op.

Is het mogelijk om yogamatten en dergelijke bij jullie te huren?

Nee, wij verhuren onze producten niet.

ONTVANG GRATIS HET E-BOOK 'YOGA VOOR BEGINNERS' TWV € 9,95

Abonneer

Account aanmaken

Door een account aan te maken in deze winkel kunt u het betalingsproces sneller doorlopen, meerdere adressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.

Registreren

Recent toegevoegd

U heeft geen artikelen in uw winkelwagen

Totaal incl. btw:€0,00
Bestel nog voor €50,00 en de verzending is gratis

Verzendkosten berekenen

Geen verzendmethoden gevonden voor dit land.